اطلاعات مورد نیاز
طراحان جوان
که تازه وارد بازار کار شده اند
نکات مورد توجه در قیمت گذاری و برآورد هزینهی تهیه و تنظیم طرح
فرآیند تهیه و تنظیم طرح طبقه بندی مشاغل
1. عقد قرارداد فی مابین طراح طبقه بندی مشاغل با شرکت مشمول تهیه و تنظیم طرح طبقه بندی مشاغل انواع قراردادها:
- اصلی
- بازنگری
- متمم
2. تایید قرارداد توسط اداره کل روابط کار، جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی
3. انجام اقدامات مربوط به انتخابات اعضای کمیته طبقه بندی مشاغل
- دو نفرنماینده کارگران
- دو نفر نماینده کارفرما
- یک نفر نماینده سرپرستان
- ارسال به اداره کل روابط کار ، جبران خدمت و بیمه بیکاری به منظور تایید مستندات رای گیری
4. آموزش اعضای کمیته طبقه بندی مشاغل باهدف آگاهی آنان برای همکاری و شرکت در آزمون برای اخذ گواهینامه
5. بازدید از کارگاه احصاء مشاغل و پستهای سازمانی
6. طراحی نموداریا چارت سازمانی سبکهای متفاوت سازماندهی
7. توزیع پرسشنامه شغلی بین کارکنان
8. جمع آوری اطلاعات با کمک اعضای کمیته برای ارزیابی شغل
9. تهیه و تنظیم شناسنامه شغل و شرح پست
10. تهیه و تنظیم جدول تخصیص امتیازات
11. آماده سازی پیش نویس مرحله اول طرح طبقه بندی مشاغل که می باید مشتمل بر:
- مشخصات کارگاه
- خلاصه اطلاعات طرح
- چارت سازمانی
- جدول تخصیص پست به شغل
- شناسنامه های شغل و پست
- جدول تخصیص امتیازات
- دستورالعمل اجرایی موضوع بند ب تبصره یک ماده 49 قانون کار
- ضوابط سرپرستی و جدول امتیازات سرپرستی
- ضوابط شرایط کارو جدول امتیازات شرایط کار
- ضوابط مربوط به احتساب کسر تحصیل از مزد سنوات
- جدول مزد پایه سنوات و نمونه حکم مورد تایید
12. تمامی مستندات به امضای اعضای کمیته طبقه بندی مشاغل می رسد و برای بررسی همراه با نامه طراح طبقه بندی مشاغل به اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان مربوطه ارسال می گردد.
نکته: طرح های خاص و یا هلدینگها به اداره کل روابط کار، جبران خدمت و بیمه بیکاری ارسال می گردد.
13. پس از تایید مرحله اول ، طراح طبقه بندی مشاغل مرحله دوم طرح یعنی گزارش اجرایی طرح را تهیه و تنظیم می نماید مجموعه دوم مشتمل بر محاسبات مزد ،ضریب ریالی و لیست تطبیق کارکنان و سایر مستنداتی که در بالا متذکر شد دراین مجموعه نیز قرارداده می شود.
14. ارسال به اداره کل ذیربط به منظور تایید نهایی و پس از تایید قابل اجرا خواهد بود.